Connect with us

Ελλάδα

Τζούντο: Χρυσό μετάλλιο η Τελτσίδου στην Τασκένδη

Published

on

To 2019 είναι η χρονιά της! Η Ελισάβετ Τελτσίδου, για τέταρτη φορά μέσα στο έτος, και για δεύτερη μετά από σχεδόν 5,5 μήνες, βρέθηκε στην κορυφή ενός Grand Prix, συλλέγοντας, νέους, πολύτιμους βαθμούς στην προσπάθεια που κάνει για να παρούσα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο. Η 23χρονη τζουντόκα, Νο-16 στην Ολυμπιακή κατάταξη, πανηγύρισε το δεύτερο χρυσό μετάλλιο της καριέρας της σε Grand Prix, αυτήν τη φορά στην Τασκένδη, μετά από αυτό που πήρε τον περασμένο Απρίλιο στην Αττάλεια της Τουρκίας.

Advertisement

Η Τελτσίδου έφτασε στα ημιτελικά με δύο νίκες.

Επικράτησε της Σλοβένας Πόγκατσνικ και της Κούγκλαν από την Αυστραλία, ενώ προκρίθηκε στον τελικό μετά την εντυπωσιακή νίκη επί της Γιάγκερ από την Ολλανδία. Στον αγώνα για το χρυσό μετάλλιο, η Ελληνίδα τζουντόκα, έστω κι αγωνιζόταν απέναντι σε ένα «εχθρικό» κοινό, αφού κλήθηκε αντιμετωπίσει την εκπρόσωπο της οικοδέσποινας χώρας, την Ματνιγιάζοβα από το Ουζμπεκιστάν, πήρε τη νίκη και την πρωτιά με δύο waza-ari.

Με το μετάλλιο στην Τασκένδη, η Τελτσίδου έφτασε τα πέντε συνολικά σε Grand Prix, τέσσερα εκ των οποίων τα έχει κατακτήσει μέσα στο 2019, αφού ήταν 3η τόσο στην Βουδαπέστη πριν από δύο μήνες, όσο και στο Μαρακές τον περασμένο Μάρτιο. Η ίδια ήταν συγκινημένη μετά τον τελικό και έκανε αναφορά στη Γενοκτονία των Ποντίων. Είναι χαρακτηριστικά όσα έγραψε στο Facebook: «Μόνο δέος και υπερηφάνεια θα μπορούσα να νιώθω που κατάφερα να ακουστεί ο εθνικός ύμνος της χώρας μου στη Τασκένδη, ένα μέρος κοντινό στα μέρει εκείνα όπου γεννήθηκαν οι γονείς των περισσότερων Ελλήνων του Πόντου, όπως και οι γονείς μου, όπου και οι δυο τους γονείς είναι Έλληνες του Πόντου που διώχθηκαν στην Γενοκτονία του ποντιακού ελληνισμού στην Μικρά Ασία!».

Continue Reading

Ελλάδα

Λευτέρης Πετρούνιας: Πρωταθλητής στους κρίκους στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα γυμναστικής στο Μόναχο

Published

on

Ένα ακόμα μετάλλιο κάνοντας υπερήφανη ολόκληρη την Ελλάδα πρόσθεσε στην… φαρέτρα του ο Λευτέρης Πετρούνιας στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ενόργανης γυμναστικής του Μονάχου.

Advertisement

Ο χρυσός Ολυμπιονίκης του Ρίο το 2016 κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στον τελικό των κρίκων ανεβαίνοντας για μια ακόμη φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρο.

Ο Λευτέρης Πετρούνιας που αγωνίστηκε 5ος στον τελικό του Μονάχου βαθμολογήθηκε με 15.133 και ξεπέρασε τον Τούρκο Ασίρ που είχε 15.033.

Ισοφάρισε τον Ούγγρο εξπέρ του πλάγιου ίππου Κρίστιαν Μπέρκι, ο οποίος κατέχει μόνος του το απόλυτο ρεκόρ με έξι τίτλους στο ίδιο όργανο (2005, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012).

Ο Λευτέρης Πετρούνιας ξεκίνησε με το χρυσό στο Μονπελιέ το 2015 και ακολούθησαν τα χρυσά σε Βέρνη (2016), Κλουζ (2017), Γλασκόβη (2018), Βασιλεία (2021), Μόναχο (2022).

Η κατάταξη του τελικού

Λευτέρης Πετρούνιας 15.133β.
Αντέμ Ασίλ (Τουρκία) 15.033β.
Κόρτνεϊ Τάλοχ (Βρετανία) 14.866
Βαχάγκν Νταβτιάν (Αρμενία) 14.766β.
Βίντσεντς Χεκ (Αυστρία) 14.733
Νικίτα Σιμόνοφ (Αζερμπαϊτζάν) 14.566β.
Ίγκορ Ραντιβίλοφ (Ουκρανία) 14.500β.
Αρτούρ Αβετισιάν (Αρμενία) 13.733β.

Continue Reading

Ελλάδα

Σπάνια φωτογραφία δείχνει την Θεσσαλονίκη με τείχος

Published

on

Τη φωτογραφία με την παλιά Θεσσαλονίκη δημοσίευσε ο Ζαχαρίας Σεμερτζίδης, στην ομάδα “Παλιές φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης”, σημειώνοντας ότι πρόκειται για ιστορική λήψη, καθώς είναι το πρώτο φωτογραφικό ντοκουμέντο, το οποίο εμφανίζει την πόλη όπως ήταν, πριν την κατεδάφιση του τείχους.

Η φωτογραφία απεικονίζει τη Θεσσαλονίκη το 1860, λίγα χρόνια πριν την κατεδάφιση του παραθαλάσσιου τείχους της πόλης και είναι ομολογουμένως εξαιρετικά εντυπωσιακή.

Advertisement

Zacharias Semertzidis

Ο κ. Σεμερτζίδης έγραψε συγκεκριμένα: ” Η μοναδική μέχρι σήμερα φωτογραφική αποτύπωση της παραλίας της Θεσσαλονίκης πριν από την κατεδάφιση του παραθαλάσσιου τείχους. Χρονολογία κατά προσέγγιση στα μέσα της δεκαετίας του 1860, οπωσδήποτε πριν το 1867. Μια ιστορική λήψη για την οποία όλοι εμείς στις Παλιές Φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης αισθανόμαστε δικαιολογημένα υπερήφανοι που έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε να σχολιάσουμε και να την κάνουμε γνωστή στα μέλη μας και σε όλους όσους ενδιαφέρονται για το παρελθόν της πόλης μας”.

Η φωτογραφία εντοπίστηκε στα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας

Σύμφωνα με τους διαχειριστές της σελίδας, το φωτογραφικό ντοκουμέντο εντοπίστηκε στα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας (Magyar Nemzeti Levéltár) και περιλαμβάνεται σε άλμπουμ με τίτλο «Κωνσταντινούπολη» το οποίο δημιουργήθηκε στη δεκαετία του 1860 από τους διάσημους Αρμενικής καταγωγής φωτογράφους αδελφούς Αμπντουλλάχ.

Τo άλμπουμ δεν φέρει ημερομηνία, ούτε τα ονόματα των δημιουργών του, ενώ το περιεχόμενο των φωτογραφιών αναφέρεται εν συντομία στα γαλλικά. Ξέρουμε ωστόσο ότι τόσο αυτό, όσο και ένα δεύτερο, επίσης των αδελφών Αμπντουλλάχ στάλθηκαν το 1867 στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού, όπου αποκόμισαν μεγάλη αναγνώριση. Το πιθανότερο είναι ότι οι φωτογραφήσεις και τα άλμπουμ έγιναν κατόπιν επιθυμίας της Οθωμανικής κυβέρνησης προκειμένου να προβληθεί η αυτοκρατορία στο εξωτερικό. Το άλμπουμ ανήκε αρχικα στην οικογένεια Festetics, μελών της υψηλής Αυστοουγγρικής αριστοκρατίας με καταγωγή την Κροατία. Θεωρείται ότι η οικογένεια Festetics το αγόρασε το 1867 στη Γαλλία, στη διάρκεια αυτής της έκθεσης. Αφού παρέμεινε επί πολλές δεκαετίες κτήμα της οικογένειας Festetics, σήμερα ανήκει στα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας.

Οι αμφιβολίες των ιστορικών και ερευνητών της πόλης

Advertisement

Ένας από τους ανθρώπους που εξέφρασαν αμφιβολίες για το αν η φωτογραφία απεικονίζει την πόλη της Θεσσαλονίκης ήταν και ο Ευάγγελος Χεκίμογλου ένας από τους πιο γνωστούς ερευνητές της κοινωνικής και γεωγραφικής ιστορίας της πόλης.

Ο κ. Χεκίμογλου έγραψε στο προφίλ του στο Facebook:

«Εξέτασα στην ιστοσελίδα των Κρατικών Αρχείων της Ουγγαρίας τη φωτογραφία που δημοσίευσε χτες η Ομάδα των Παλαιών Φωτογραφιών της Θεσσαλονίκης (κ. Σεμερτζίδης) και εκφράζω τις αμφιβολίες μου ότι πρόκειται για τη Θεσσαλονίκη, χωρίς να μπορώ να το αποκλείσω αυτή τη στιγμή. Οι λόγοι που επικαλούμαι είναι καταρχάς δύο: α) Δεν υπάρχει ίχνος της Αγίας Σοφίας και του Kara Ali cami’i. β) Δεν έχουμε άλλες λήψεις των freres Αbdullah από τη Θεσσαλονίκη. Προτείνω ένα workshop για τη συζήτηση του θέματος. Σπεύδω να αποδομήσω εξ αρχής το επιχείρημα που προβλήθηκε για ομοιότητα με τον ζωγραφικό πίνακα Sulucca, ο οποίος δεν είναι φωτογραφία (ενδέχεται να περιέχει φανταστικά στοιχεία) και τον οποίον δεν έχει δει κανείς εν πρωτοτύπω. Η δημόσια χρήση του (πέραν της δημοσιεύσεως σε οπισθόφυλλο ποιητικού βιβλίου) έγινε για πρώτη φορά το 1995, όχι όμως με την έννοια του αποδεικτικού στοιχείου. Τα συγχαρητήριά μου, όπως και νάχει, στην Ομάδα των Παλαιών Φωτογραφιών και τον κ. Σεμερτζίδη προσωπικά. Σημασία έχει η συσσωρευτική ερευνητική δουλειά κι όχι το συμπέρασμα, που αλλάζει ανάλογα με τις γνώσεις μας».

 

Continue Reading

Ελλάδα

Ένα «μικρό Παρίσι» στην Αθήνα: Η ομορφότερη γειτονιά της πρωτεύουσας που αποθεώνει ο τύπος ο ξένος τύπος

Published

on

Μικρό Παρίσι της Αθήνας: Υπάρχει η Ακρόπολη, τα διατηρητέα νεοκλασικά και τα συνοικιακά μαγαζιά. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη γειτονιά της Αθήνας. Μπακάλικα, ταπετσέρικα, καπηλειά και επιπλάδικα συνδυάζουν την όμορφη γειτονιά.

Το κουκάκι είναι πέρασμα. Βρίσκεται στις δεκαέξι καλύτερες περιοχές του κόσμου, σύμφωνα με την Aurbnb. Θυμίζει την Παλιά Αθήνα. Μια από τις παλιές γειτονιές της πρωτεύουσας της Ελλάδας.

Advertisement

Advertisement

Μέχρι και τη δεκαετία του ’80 ονομάζονταν «Μικρό Παρίσι». Αποτελούνταν από πολλές ταβέρνες. Τη δεκαετία του ’60 ήταν κόμβος πολλών κεντρικών περιοχών. Από εκεί περνούσε και ο ποταμός Ιλισσός.

Η πεζοδρόμηση της Αρεοπαγίτου και του νέου μουσείου της Ακρόπολης, αναβαθμίστηκε. Συνεχώς, άνοιγαν μαγαζιά στον πεζόδρομο της Μακρυγιάννη (σ.σ. καφέ, εστιατόρια, μπαρμ γκαλερί).


Advertisement

Πρόκειται για μια ήρεμη γειτονιά. Μπορεί κανείς να περπατήσει και να κάνει ποδήλατο στην Αθήνα. Ενδιαφέροντες γωνιές, γκουρμέ εστιατόρια, μαγειρεία με παραδοσιακά φαγητά, μπαρ, καφέ και γκαλερί.

Advertisement

Στο Κουκάκι ή στου Κουκάκη;

Ο Γεώργιος Κουκάκης ήταν ο πρώτος που έχτισε σπίτι στη Συγγρού. Πιο συγκεκριμένα, το έχτισε στο ρεύμα Πειραιά και Γλυφάδας. Από τότε, η περιοχή του Φιλοπάππου, μετονομάστηκε σε Κουκάκη. Το σωστό λοιπόν είναι πας στου Κουκάκη. Όχι πας στο Κουκάκι. Αν και επικράτησε, το πρώτο.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.