Connect with us

Ελλάδα

Η απάντηση της Αλίκης Βουγιουκλάκη στον γιατρό της όταν έμαθε ότι ήταν βαριά άρρωστη…

Published

on

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη πέθανε στις 23 Ιουλίου του 1996 από καρκίνο. Από την ημέρα που έμαθε ότι ήταν άρρωστη πέρασαν μόλις 63 μέρες πριν έρθει το τέλος. Στην κηδεία της οι εκδηλώσεις του κόσμου ήταν πρωτόγνωρες για τα ελληνικά δεδομένα και η τηλεοπτική κάλυψη έμοιαζε με υπερπαραγωγή, γεμάτη από υπερβολές, κλισέ και άστοχα σχόλια.

Ο κόσμος όμως ήταν καθηλωμένος στην τηλεόραση αμέτρητες ώρες παρακολουθώντας ατελείωτα αφιερώματα, δηλώσεις φίλων και συγγενών της, ακόμη και ανούσια φλυαρία χωρίς καμία πληροφορία. Οι εφημερίδες την επόμενη ημέρα έγραψαν ότι 9 στους 10 τηλεθεατές είδαν «το τελευταίο αντίο» στην Αλίκη….

Advertisement

Η Βουγιουκλάκη αντιμετώπισε το πρόβλημα στην υγεία της με αξιοπρέπεια και γενναιότητα. Ακόμα και όταν ρώτησε τον διάσημο γιατρό Γουότσον πόσο χρόνο ζωής της έδινε, του είπε: «Μην ανησυχείς, εγώ και στην αρρώστια είμαι επαγγελματίας».

Η «Μηχανή του Χρόνου» το 2006 παρουσίασε ένα αφιέρωμα στη ζωή της. Δείτε στο βίντεο την τελευταία συγκινητική παράσταση της Αλίκης στη Θεσσαλονίκη και τις δηλώσεις της μέσα στο αεροπλάνο όταν επέστρεφε από τη Βοστώνη. Ήταν τότε που γνώριζε πια όλη την αλήθεια για την κατάστασή της. «Ένα θέλω να σας παρακαλέσω. Προσευχηθείτε και εσείς για μένα… τίποτα άλλο», ήταν τα λόγια της….

Continue Reading

Ελλάδα

Λευτέρης Πετρούνιας: Πρωταθλητής στους κρίκους στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα γυμναστικής στο Μόναχο

Published

on

Ένα ακόμα μετάλλιο κάνοντας υπερήφανη ολόκληρη την Ελλάδα πρόσθεσε στην… φαρέτρα του ο Λευτέρης Πετρούνιας στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ενόργανης γυμναστικής του Μονάχου.

Advertisement

Ο χρυσός Ολυμπιονίκης του Ρίο το 2016 κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στον τελικό των κρίκων ανεβαίνοντας για μια ακόμη φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρο.

Ο Λευτέρης Πετρούνιας που αγωνίστηκε 5ος στον τελικό του Μονάχου βαθμολογήθηκε με 15.133 και ξεπέρασε τον Τούρκο Ασίρ που είχε 15.033.

Ισοφάρισε τον Ούγγρο εξπέρ του πλάγιου ίππου Κρίστιαν Μπέρκι, ο οποίος κατέχει μόνος του το απόλυτο ρεκόρ με έξι τίτλους στο ίδιο όργανο (2005, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012).

Ο Λευτέρης Πετρούνιας ξεκίνησε με το χρυσό στο Μονπελιέ το 2015 και ακολούθησαν τα χρυσά σε Βέρνη (2016), Κλουζ (2017), Γλασκόβη (2018), Βασιλεία (2021), Μόναχο (2022).

Η κατάταξη του τελικού

Λευτέρης Πετρούνιας 15.133β.
Αντέμ Ασίλ (Τουρκία) 15.033β.
Κόρτνεϊ Τάλοχ (Βρετανία) 14.866
Βαχάγκν Νταβτιάν (Αρμενία) 14.766β.
Βίντσεντς Χεκ (Αυστρία) 14.733
Νικίτα Σιμόνοφ (Αζερμπαϊτζάν) 14.566β.
Ίγκορ Ραντιβίλοφ (Ουκρανία) 14.500β.
Αρτούρ Αβετισιάν (Αρμενία) 13.733β.

Continue Reading

Ελλάδα

Σπάνια φωτογραφία δείχνει την Θεσσαλονίκη με τείχος

Published

on

Τη φωτογραφία με την παλιά Θεσσαλονίκη δημοσίευσε ο Ζαχαρίας Σεμερτζίδης, στην ομάδα “Παλιές φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης”, σημειώνοντας ότι πρόκειται για ιστορική λήψη, καθώς είναι το πρώτο φωτογραφικό ντοκουμέντο, το οποίο εμφανίζει την πόλη όπως ήταν, πριν την κατεδάφιση του τείχους.

Η φωτογραφία απεικονίζει τη Θεσσαλονίκη το 1860, λίγα χρόνια πριν την κατεδάφιση του παραθαλάσσιου τείχους της πόλης και είναι ομολογουμένως εξαιρετικά εντυπωσιακή.

Advertisement

Zacharias Semertzidis

Ο κ. Σεμερτζίδης έγραψε συγκεκριμένα: ” Η μοναδική μέχρι σήμερα φωτογραφική αποτύπωση της παραλίας της Θεσσαλονίκης πριν από την κατεδάφιση του παραθαλάσσιου τείχους. Χρονολογία κατά προσέγγιση στα μέσα της δεκαετίας του 1860, οπωσδήποτε πριν το 1867. Μια ιστορική λήψη για την οποία όλοι εμείς στις Παλιές Φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης αισθανόμαστε δικαιολογημένα υπερήφανοι που έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε να σχολιάσουμε και να την κάνουμε γνωστή στα μέλη μας και σε όλους όσους ενδιαφέρονται για το παρελθόν της πόλης μας”.

Η φωτογραφία εντοπίστηκε στα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας

Σύμφωνα με τους διαχειριστές της σελίδας, το φωτογραφικό ντοκουμέντο εντοπίστηκε στα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας (Magyar Nemzeti Levéltár) και περιλαμβάνεται σε άλμπουμ με τίτλο «Κωνσταντινούπολη» το οποίο δημιουργήθηκε στη δεκαετία του 1860 από τους διάσημους Αρμενικής καταγωγής φωτογράφους αδελφούς Αμπντουλλάχ.

Τo άλμπουμ δεν φέρει ημερομηνία, ούτε τα ονόματα των δημιουργών του, ενώ το περιεχόμενο των φωτογραφιών αναφέρεται εν συντομία στα γαλλικά. Ξέρουμε ωστόσο ότι τόσο αυτό, όσο και ένα δεύτερο, επίσης των αδελφών Αμπντουλλάχ στάλθηκαν το 1867 στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού, όπου αποκόμισαν μεγάλη αναγνώριση. Το πιθανότερο είναι ότι οι φωτογραφήσεις και τα άλμπουμ έγιναν κατόπιν επιθυμίας της Οθωμανικής κυβέρνησης προκειμένου να προβληθεί η αυτοκρατορία στο εξωτερικό. Το άλμπουμ ανήκε αρχικα στην οικογένεια Festetics, μελών της υψηλής Αυστοουγγρικής αριστοκρατίας με καταγωγή την Κροατία. Θεωρείται ότι η οικογένεια Festetics το αγόρασε το 1867 στη Γαλλία, στη διάρκεια αυτής της έκθεσης. Αφού παρέμεινε επί πολλές δεκαετίες κτήμα της οικογένειας Festetics, σήμερα ανήκει στα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας.

Οι αμφιβολίες των ιστορικών και ερευνητών της πόλης

Advertisement

Ένας από τους ανθρώπους που εξέφρασαν αμφιβολίες για το αν η φωτογραφία απεικονίζει την πόλη της Θεσσαλονίκης ήταν και ο Ευάγγελος Χεκίμογλου ένας από τους πιο γνωστούς ερευνητές της κοινωνικής και γεωγραφικής ιστορίας της πόλης.

Ο κ. Χεκίμογλου έγραψε στο προφίλ του στο Facebook:

«Εξέτασα στην ιστοσελίδα των Κρατικών Αρχείων της Ουγγαρίας τη φωτογραφία που δημοσίευσε χτες η Ομάδα των Παλαιών Φωτογραφιών της Θεσσαλονίκης (κ. Σεμερτζίδης) και εκφράζω τις αμφιβολίες μου ότι πρόκειται για τη Θεσσαλονίκη, χωρίς να μπορώ να το αποκλείσω αυτή τη στιγμή. Οι λόγοι που επικαλούμαι είναι καταρχάς δύο: α) Δεν υπάρχει ίχνος της Αγίας Σοφίας και του Kara Ali cami’i. β) Δεν έχουμε άλλες λήψεις των freres Αbdullah από τη Θεσσαλονίκη. Προτείνω ένα workshop για τη συζήτηση του θέματος. Σπεύδω να αποδομήσω εξ αρχής το επιχείρημα που προβλήθηκε για ομοιότητα με τον ζωγραφικό πίνακα Sulucca, ο οποίος δεν είναι φωτογραφία (ενδέχεται να περιέχει φανταστικά στοιχεία) και τον οποίον δεν έχει δει κανείς εν πρωτοτύπω. Η δημόσια χρήση του (πέραν της δημοσιεύσεως σε οπισθόφυλλο ποιητικού βιβλίου) έγινε για πρώτη φορά το 1995, όχι όμως με την έννοια του αποδεικτικού στοιχείου. Τα συγχαρητήριά μου, όπως και νάχει, στην Ομάδα των Παλαιών Φωτογραφιών και τον κ. Σεμερτζίδη προσωπικά. Σημασία έχει η συσσωρευτική ερευνητική δουλειά κι όχι το συμπέρασμα, που αλλάζει ανάλογα με τις γνώσεις μας».

 

Continue Reading

Ελλάδα

Ένα «μικρό Παρίσι» στην Αθήνα: Η ομορφότερη γειτονιά της πρωτεύουσας που αποθεώνει ο τύπος ο ξένος τύπος

Published

on

Μικρό Παρίσι της Αθήνας: Υπάρχει η Ακρόπολη, τα διατηρητέα νεοκλασικά και τα συνοικιακά μαγαζιά. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη γειτονιά της Αθήνας. Μπακάλικα, ταπετσέρικα, καπηλειά και επιπλάδικα συνδυάζουν την όμορφη γειτονιά.

Το κουκάκι είναι πέρασμα. Βρίσκεται στις δεκαέξι καλύτερες περιοχές του κόσμου, σύμφωνα με την Aurbnb. Θυμίζει την Παλιά Αθήνα. Μια από τις παλιές γειτονιές της πρωτεύουσας της Ελλάδας.

Advertisement

Advertisement

Μέχρι και τη δεκαετία του ’80 ονομάζονταν «Μικρό Παρίσι». Αποτελούνταν από πολλές ταβέρνες. Τη δεκαετία του ’60 ήταν κόμβος πολλών κεντρικών περιοχών. Από εκεί περνούσε και ο ποταμός Ιλισσός.

Η πεζοδρόμηση της Αρεοπαγίτου και του νέου μουσείου της Ακρόπολης, αναβαθμίστηκε. Συνεχώς, άνοιγαν μαγαζιά στον πεζόδρομο της Μακρυγιάννη (σ.σ. καφέ, εστιατόρια, μπαρμ γκαλερί).


Advertisement

Πρόκειται για μια ήρεμη γειτονιά. Μπορεί κανείς να περπατήσει και να κάνει ποδήλατο στην Αθήνα. Ενδιαφέροντες γωνιές, γκουρμέ εστιατόρια, μαγειρεία με παραδοσιακά φαγητά, μπαρ, καφέ και γκαλερί.

Advertisement

Στο Κουκάκι ή στου Κουκάκη;

Ο Γεώργιος Κουκάκης ήταν ο πρώτος που έχτισε σπίτι στη Συγγρού. Πιο συγκεκριμένα, το έχτισε στο ρεύμα Πειραιά και Γλυφάδας. Από τότε, η περιοχή του Φιλοπάππου, μετονομάστηκε σε Κουκάκη. Το σωστό λοιπόν είναι πας στου Κουκάκη. Όχι πας στο Κουκάκι. Αν και επικράτησε, το πρώτο.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.